Sightseeing Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karst en Suzan - WaarBenJij.nu Sightseeing Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karst en Suzan - WaarBenJij.nu

Sightseeing Bangkok

Door: Karst & Suzan

Blijf op de hoogte en volg Karst en Suzan

28 Oktober 2012 | Thailand, Bangkok

Sawadee lieve lezers!

Hier ons eerste berichtje vanuit het verre en warme Oosten!

Ons avontuur begon afgelopen vrijdag toen we om 12uur vanuit Amsterdam, met een tussenstop in het besneeuwde Helsinki, naar Bangkok vlogen. De 13-uur durende vlucht is ons ontzettend meegevallen. Zelfs Suzan's eerste vliegtuigvoedsel beviel prima. We hebben ons goed vermaakt met films, spelletjes en slapen. Al was dit laatste een beetje lastig aangezien iedereen om ons heen volop genoot van de alcohol die werd geschonken, en vervolgens luidsnurkend in een diepe slaap vielen (en ons hierdoor dus uit de slaap hielden).

In Bangkok werden we goed ontvangen en bracht een taxichauffeur (die zich elke minuut meer begon te ergeren aan de andere weggebruikers en zo nu en dan wilde toeren uithaalde) ons naar ons hotel. Het hotel is prima en ligt op loopafstand van het oude centrum en Khao San Road, de backpackersstraat van Bangkok. Op straat hebben we volop aanspraak van tuktukchauffeurs die zo gauw ze horen dat we uit Holland komen, vragen of we in Amsterdam wonen. Ook zie je op elke stoep tal van eetkraampjes met aparte geuren waar we nog niet bepaald van genieten :P

Na een dutje te hebben gedaan, zijn we gistermiddag op verkenning gegaan. We waren nog maar net op pad, toen Bill ons aansprak. Hij was tuktuk-propper, en wilde graag dat wij mee gingen in zijn karretje. Hiervoor was echter enige overredingskracht nodig, aangezien wij als wantrouwende Nederlanders dachten dat hij ons erin wilde luizen. Uiteindelijk besloten we toch in te stappen en zou 'n vriend van Bill ons voor 20 Baht (50 eurocent) een aantal toeristiche trekpleisters laten zien. Hij reed ons eerst naar de Lucky Buddha; een tempel met een gouden Buddha en heel veel gouden versiersels. Toen we net een stap binnen hadden gezet, begingen we onze eerste fout. Een Franstalige Belg die al jaren in Thailand woonde, attendeerde ons erop dat we onze slippers verkeerd hadden neergezet (we hadden ze voor de ingang van de tempel gezet in plaats van onder aan de trap; Wijze Les Nummer 1). Daarna raakte we met deze man aan de praat en hij vertelde ons vanalles over Bangkok en Thailand. Ook gaf hij nuttige tips over de gebruiken in Thailand. Na de Lucky Buddha bracht de tuktuk ons naar de lokale VVV. Dit was een voorwaarde voor het goedkope ritje, omdat hij daar gratis "gasoline" zou krijgen als wij binnen een kijkje zouden nemen. Vervolgens gingen we onaangekondigd naar een kledingzaak waar je een pak op maat kon laten maken. Hier moesten we 10 minuten binnen kijken, in ruil voor benzine. Maar de winkeleigenaar had door dat het alleen om de benzine ging en wees ons naar de uitgang. Hierna gingen we naar de Wat Benchamabophit (wat = tempel): een tempelcomplex met jawel, nog meer Buddha's. We hebben wat rondgeslenterd, de nodige foto's geknipt, en zijn weer in de tuktuk gestapt. We wilden terug naar de opstapplek, maar moesten per se nog in een of andere shop rondkijken. Ook hier kon je weer kleding op maat laten maken en we werden meteen naar een tafel gestuurd om een voorbeeldpak uit te zoeken. Dit hebben we echter weten te voorkomen door naar de souvenirs te wandelen. Na wat rondstruinen en tijdtrekkerij heeft Suzan een sjaaltje gekocht en ja hoor, de tank van de tuktuk was weer gevuld. Uiteindelijk zijn we teruggebracht en waren we weer een Wijze Les verder: voortaan willen wij "directly" naar onze bestemming, zonder shops, zonder stops en zonder gratis "gasoline" ophalen. 's Avonds hebben we in de buurt van Khao San Road een hapje gegeten en zagen we een geweldige cocktailaanbieding die we niet konden weerstaan: buy 2 and get 1 free. Hierna zijn we terug naar het hotel gegaan en hebben we ons slaapgebrek ingehaald.

Vanmorgen zijn we na een lekker ontbijt naar de Golden Mountain gewandeld (een tip van een vriendelijke Thai). Dit was een gouden tempel op een heuvel, die een prachtig uitzicht over de stad gaf. De trap naar boven was een beetje Fata Morgana achtig, en Karst voelde zich helemaal thuis. Daarna zijn we naar het Grand Palace (Koninklijk Paleis) en Wat Phra Kaeo gelopen. Hoewel we al door de eerste poort waren gelopen en ons kaartje al hadden gekocht, werden we bij de kaartcontrole alsnog geweigerd omdat Suzan een hempje droeg (met daarover een sjaal om de schouders en armen te bedekken), maar dit was niet goed genoeg volgens de portier. We moesten terug om een "super hip" blousje te huren (zie de foto). Hierna hebben we ons de ogen uitgekeken naar al het moois wat achter de ingang lag verscholen. In het tempelcomplex bleek de ene tempel nog mooier dan de ander; allemaal versierd met gouden en kleurrijke glimmers wat een super mooi totaalbeeld gaf. Vervolgens zijn we nog doorgewandeld naar de Wat Pho waar de Big Buddha te zien was. In deze tempel was een liggende gouden Buddha te zien van 46 meter lang en 15 meter hoog!! Ook deze tempel werd omgeven door tal van kleinere en mooi versierde tempels. Vergeleken met vandaag, stelden de tempels gisteren niets voor!

Morgen gaat de wekker vroeg en laten we Bangkok achter ons, op weg naar de River Kwai. We gaan onder andere naar de Bridge over the River Kwai en de Erawan watervallen. Als we Google en andere foto's mogen geloven, wordt dit heel erg mooi! Hierover horen jullie in een volgend bericht meer!

We hopen dat ons lange bericht jullie niet heeft afgeschrikt en jullie ons trouw zullen blijven volgen! ;)

Groetjes Suzan & Karst

• 28 Oktober 2012 - 17:37

Pauline:

Wat leuk dat jullie de achterblijvers royaal informeren over jullie 1e ervaringen!! Fijn dat jullie eerste dagen goed zijn gegaan. Ga zo door, met ontdekken, genieten en wat zoveel meer. Pas ondertussen steeds goed op elkaar!
    Liefs,
    Pauline

• 28 Oktober 2012 - 17:43

Tomas Sluiters :

Wat een leuk verslag! En wat grappig dat zoveel dingen mij bekend in de oren klinken!! Geniet er nog van en ja waar jullie nu heen gaan is echt super super mooi!!!

• 28 Oktober 2012 - 18:29

Rianne Brons:

Wat leuk om over iets te lezen waar wij binnenkort ook rondwandelen :-) altijd handig deserteur dingen te lezen als je er nog nooit bent geweest ;-) misschien komen we elkaar nog wel tegen haha ik wens jullie iig nog heel veel plezier en ik hoop nog veel te lezen!
    Groetjes Rianne

• 28 Oktober 2012 - 19:01

Marjo:

de lengte van het verslag schrikt absoluut niet af het is een genot om te lezen wat jullie meemaken,ik kan me voorstellen dat jullie iedere dag genieten van zoveel pracht en praal (gezien de foto's) .

heel veel groetjes,

• 28 Oktober 2012 - 19:21

Aniek:

Klinkt superleuk! Ik denk dat jullie je wel gaan vermaken!! Heel veel plezier de rest van de reis..

Groetjes,
    Aniek

• 28 Oktober 2012 - 19:59

Marijke:

Heeej genieters daar in het verre oosten. Mooie foto's bij een gedatailleerd eerste reisverslag. Ik blijf jullie op de voet volgen.

Groet, Marijke

• 28 Oktober 2012 - 20:02

Nicole:

Leuk berichtje en mooie foto's (die blouse staat je goed Suzan;))! Heel veel plezier op jullie reis en pas goed op elkaar!

Xx Nicole

• 29 Oktober 2012 - 08:14

Cindy:

Super leuk! Wat een mooie tempels en blousje Suuske! Goed om te horen dat jullie je zo goed vermaken en genieten:) xx

• 30 Oktober 2012 - 00:29

Hetty:

Hey! Leuk verhaaltje en mooie foto's. Ben alweer benieuwd naar de volgende avonturen. Geniet ervan! Liefs,x

• 30 Oktober 2012 - 10:20

Leoniek:

Ha Karst en Suzan!

Haha wat een avonturen :P En wat een mooie fotos! Ik ben echt heel benieuwd naar jullie volgende stukje over de River Kwai. Zo te horen vermaken jullie je wel! Goed om te weten:) Heeeeel veel plezier!

Liefs,
    Leo

• 30 Oktober 2012 - 13:00

Wil Noij:

Hallo Karst en Suzan,

Ha, Ha! Voor je weet heb je alle kledingzaken van Bankok gezien. Ik zou trouwens, als ik Susan was, wel altijd een grote sjaal( kun je ook omknopen als rok) en een dun bloesje met met lange mouwen meenemen, want jullie gaan nog veel meer tempels bezoeken en dan kom je er niet in. Karst jij zult af en toe ook een grote sjaal om moeten knopen als je een korte broek draagt.

Leuk verslag! Ik blijf jullie volgen.

Wil

• 31 Oktober 2012 - 11:29

Kim Sanders:

Hey,

super leuk dat alles tot nu toe zo goed gaat en dat het een super mooi land is!! Ik ben echt jaloers op jullie. Nog een hele fijne tijd daar en geniet ervan!

xxx Kim

• 01 November 2012 - 12:06

Lennie:

Haaa Karst en Suzan!

Leuk stuk, en zo te horen al genoeg te doen en te zien daar in de eerste paar dagen! Morgen zijn jullie alweer een week daar, dus daar zullen alleen nog maar avonturen (en wijze lessen ;)) bij zijn gekomen.. veel plezier nog en tot het volgende bericht!

Liefs Lennie

• 04 November 2012 - 22:29

Henny & Carla:

Hoi Karst en Suzan, Thailand was onze eerste en mogelijk ook onze laatste backpack tocht. We zijn wat te oude geworden. Bangkok is een immense stad. Heb je ook in de monorail gezeten die hoog boven het drukke verkeer gaat? Verder vonden wij Chinatown en de kleine kanaaltjes (wel wat vies) leuk. Wij namen de watertaxi op de rivier om ons te verplaatsen. Hoe was de Bridge over the River Kwai en de Erawan watervallen. Wel indrukwekkend als je in treintje zit. Tot volgende bericht. Groet, Henny en Carla.